نصب انواع پکیج در کرج

09128087432 شماره موبایل:
نصب انواع پکیج در کرج

پکیج نوعی سیستم گرمایشی است که امروزه در اکثر خانه‌ها وجود دارد و در دو نوع دیواری و زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسلیه با استفاده از گرمایش در کف، رادیاتور و غیره را دارد، وظیفه آبگرم کن و موتورخانه را انجام می‌دهد. به همین دلیل باید بدانید که شیوه نصب پکیج بسیار مهم است

فیکس البرز
فیکس البرز

نصب پکیج در کرج

پکیج نوعی سیستم گرمایشی است که امروزه در اکثر خانه‌ها وجود دارد و در دو نوع دیواری و زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسلیه که وظیفه گرم نگه داشتن ساختمان با استفاده از گرمایش در کف، رادیاتور و غیره را دارد، وظیفه آبگرم کن و موتورخانه را انجام می‌دهد. پکیج از آن دسته لوازم ضروری منزل است که باید به شکلی اصولی نصب شود، در غیر اینصورت ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود. به همین دلیل باید بدانید که شیوه نصب پکیج بسیار مهم است و در این مقاله سعی می‌کنیم تا در این باره اطلاعات مفیدی به شما بدهیم.

در هنگام خرید پکیج به چه مواردی دقت کنیم؟

قبل از اینکه درباره نصب پکیج به شما بگوییم بد نیست تا با نکات مهم در هنگام خرید پکیج آشنا شوید. یکی از مواردی که باید بدانید به میزان آب گرم مصرفی منزل دقت کنید. اگر میزان آن بالا باشد، پکیجی که مخزن نداشته باشد مناسب شما نیست. بنابراین لازم است تا از پکیج زمینی دارای مخزن آب گرم استفاده نمایید. نکته دیگر متراژ خانه است؛ یعنی باید بسته به وسعت منزل پکیج مورد قبول را بیابید. دودکش دستگاه یکی دیگر از فاکتورهایی است که در زمان خرید پکیج باید به آن توجه کنید. طول دودکش و نوع نصب آن نقش مهمی در انتخابتان دارد. به طور مثال اگر طول افقی دودکش کمتر از یک متر باشد، پکیج بدون فن برای شما بهتر است. نوع مبدل حرارتی و گارانتی و خدمات پس از فروش از دیگر نکاتی است که در هنگام انتخاب پکیج باید به آن‌ها دقت کنید.

انواع پکیج

پکیج انواع گوناگونی دارد که به طور کل به دو دسته زمینی و دیواری تقسیم می‌شود. در ادامه به طور مفصل درباره آن توضیح خواهیم داد.

پکیج دیواری

پکیج دیواری اندازه کوچک‌تری دارد و شکل آن آراسته‌تر است. این نوع پیکج بیشتر در آشپزخانه مورد استفاده می‌شود و به دلیل مجهز نبودن ب منبع ذخیره آب گرم توانایی گرم کردن همزمان سیستم و تامین آب گرم را ندارد. پکیج دیواری دودکش دارد که دود ناشی از احتراق به واسطه آن خارج می‌شود. معمولا دودکش پکیج را به صورت دوجداره طراحی می‌کنند که یک سمت برای خروج دود و سمت دیگر برای مکش اکسیژن در نظر گرفته شده است. پکیج دیواری مزایای زیادی دارد، به همین دلیل در بازار پرطرفدار است.

پکیج زمینی

یکی دیگر از انواع پکیج نوع زمینی آن است که معمولا در فضاهای وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع پکیج در ابعاد مختلف ساخته می‌شود و به دلیل اشغال فضای بیشتر در آشپزخانه قرار نمی‌گیرند. پکیج زمینی به دلیل داشتن منبع ذخیره آب حتی در صورت قطع شدن برق برای مدت کوتاهی آب گرم را در خود نگه می‌دارند. همچنین با داشتن آن دیگر نیازی به آبگرم کن نیست. باید بدانید که پکیج‌های زمینی انوع گوناگونی مانند مبدلی، چگالشی و مخزنی دارند که با توجه به محلی که نصب می‌شوند، انتخاب می‌شوند. از پکیج زمینی معمولا برای سیستم گرمایشی ساختمان‌های چند طبقه استفاده می‌شود و در زیر زمین راه‌اندازی می‌شوند.

چند نکته که بد نیست بدانید

  • نوعی پکیج زمینی ایستاده وجود دارد که ترکیبی از دو پکیج دیواری و زمینی است.
  • پکیج زمینی ایستاده توان حرارتی بالایی دارد و مجهز به دو خروجی جداگانه است.
  • از پکیج زمینی ایستاده معمولا برای ویلاها و بناهای دوبلکس استفاده می‌شود.
  • پکیج‌های زمینی دارای دو نوع مشعل‌دار و بدون مشعل است.

امن‌ترین محل نصب پکیج

یکی از پرسش‌هایی که شاید با آن مواجه شوید، محل نصب پکیج است. لازم است به شما بگوییم که به هیچ عنوان پکیج نباید در بالکن، حیاط و دیگر محیط‌های رو باز قرار گیرد. همچنین باید با دیوار یک الی دو متر فاصله داشته باشد. هرگز پکیج را به دیواره‌های کابینت نچسبانید و آن را با دیوار فاصله دهید. در نظر داشته باشید که پکیج را جایی قرار دهید که برای لوله کشی رادیاتور دچار مشکل نشوید و دسترسی خوبی به لوله گاز و پریز برق داشته باشد. نکته دیگر که باید بدانید دودکش مجزا است؛ یعنی پکیج را جایی نصب نمایید که دودکش داشته باشد.

مراحل نصب پکیج

  •  ابتدا شابلون را به دیوار نصب کرده و سپس پکیج را روی ان قرار دهید.
  • سپس شلنگ‌های آب سرد و گرم را نصب نمایید.
  • اقدام به نصب کامل دودکش کرده و اصول ایمنی را جدی بگیرید.
  • سپس گاز را به دستگاه وصل کرده و دو شاخه را به برق بزنید. (دستگاه را روشن نکنید)
  • شیر زیر دستگاه را پیچانده تا روی ۱.۵ قرار گیرد.
  • دستگاه را روشن کرده و روی حالت زمستانه و یا تابستانه قرار دهید.
  • درجه آب گرم مصرفی را تنظیم نمایید.
  • نصب پکیج و نکاتی که باید بدانید
  • اگر دیوار به حرارت حساس است، بهتر است آن را عایق کاری نمایید.
  • پکیج را داخل سرویس بهداشتی و یا حمام قرار ندهید.
  • محیط که پکیج در آن قرار می‌گیرد، دودکش و محفظه داشته باشد.
  • نصب پکیج چگالشی برای گرمایش کف ساختمان مطلوب‌تر است.
  • پکیج را بالای وسایل گرمازا نصب نکنید.
  • فضایی که در آن پکیج را نصب می‌کنید، نباید رطوبت داشته باشد.
  • پکیج را در نزدیکی مواد اشتعال‌زا مثل بنزین، رنگ و غیره قرار ندهید.
  • دیواری که پکیج به آن نصب می‌شود باید محکم باشد.

اگر درباره نصب پکیج اطلاعات کافی ندارید، آن را به افراد متخصص بسپارید.

نکات ایمنی نصب پکیج

فراموش نکنید که قبل از نصب پکیج شرایط ایمنی را سنجیده و پکیج را مناسب را متراژ بنا انتخاب نمایید. همچنین لازم است تا لوله‌های ساختمان، کابل‌های برق، دودکش‌ها و غیره چک شوند. بهتر است تا از سالم بودن لوله‎‌های رادیاتور مطمئن شوید و اگر محافظ استاندارد برق در دسترس نباشد، از نصب پکیج جلوگیری کنید. اما ما همواره به افراد توصیه می‌کنیم که برای اصولی‌ انجام شدن کار و ممانعت از رویدادهای غیرمترقبه نصب پکیج را به افراد حرفه‌ای بسپارند.
کلام پایانی
نصب پکیج در کرج یکی از کارهایی است که ما در سریع‌ترین زمان و مناسب‌ترین قیمت برایتان انجام می‌دهیم. اگر می‌خواهید پکیج منزل و یا محل کار شما به اصولی‌ترین شکل نصب شود، تنها کافیست با همکاران ما تماس گرفته و درخواست خود را به آن‌ها بگویید.

مناطق سرویس دهی نصب پکیج در کرج

نصب پکیج در کرج شاهین ویلا
نصب پکیج در کرج دهقان ویلا
نصب پکیج در کرج باغستان
نصب پکیج در کرج عظیمیه
نصب پکیج در کرج جهانشهر
نصب پکیج در کرج مهرشهر
نصب پکیج در کرج مهرویلا
نصب پکیج در کرج گلشهر
نصب پکیج در کرج درختی
نصب پکیج در کرج هفت تیر
نصب پکیج در کرج حسن آباد
نصب پکیج در کرج برغان
نصب پکیج در کرج گوهردشت
نصب پکیج در کرج محمود آباد
نصب پکیج در کرج اشتراکی
نصب پکیج در کرج شهرک اوج
نصب پکیج در کرج میدان شهدا
نصب پکیج در کرج ساسانی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید