نصب، سرویس و تعمیر کولر گازی در مناطق مختلف کرج

09128087432 شماره موبایل:
سرویس و تعمیر کولر گازی در کرج - اعزام تعمیرکاران حرفه‌ای در سریعترین زمان

فیکس البرز با همراهی تیمی از کارشناسان حرفه‌ای در نصب و تعمیر کولرگازی همراه با پشتیبانی از تعمیرات، آماده خدمت رسانی به شماست. پس از تماس شما، تعمیرکاران ما بلافاصله به محل اعزام خواهند شد. 09128087432

فیکس البرز
فیکس البرز

کولر گازی شما خوب کار نمی‌کند؟ مدام خاموش و روشن می‌شود؟ خنک نمی‌کند و یا با سروصدای زیاد کار می‌کند؟ با هر مشکلی که در عملکرد کولر گازی خود مواجهید، با ما تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنیم. کارشناسان و تعمیرکاران فیکس البرز کرج سال‌هاست که در این حوزه مشغول به کارند، آموزش دیده‌اند و در کار خود متخصص هستند. پس از تماس شما، بلافاصله برای انجام تعمیرات در محل حاضر خواهیم شد. سرویس کاران کولر گازی فیکس البرز در تمامی مناطق کرج ( گوهردشت، گلشهر، مهرشهر، فردیس و ... ) حضور دارند و آماده خدمت رسانی به شما هستند. تعمیرات کولرگازی در مجموعه ما همراه با پشتیبانی خواهد بود. خنکی مطبوع روزهای تابستان را زیر باد کولرگازی به شما بازخواهیم گرداند.

سرویس و نصب کولر گازی درکرج

هزینه تعمیر کولر گازی در کرج

استفاده از کولرهای گازی باعث می‌شود تا لذت نفس کشیدن در یک هوای پاک و مطبوع را تجربه کنید. اما نکته‌ای که لازم است به آن دقت داشته باشید این است که کولرهای گازی نیز مانند دیگر محصولات، دارای عمر مفید هستند و پس‌ از مدت زمانی استفاده، خراب خواهند شد. برخی از قطعات به‌ کار رفته در این محصولات باید به‌ صورت حداقل، سالی یک‌ بار تعویض شده و با قطعات تازه جایگزین گردند.

در حالت کلی در زمان‌هایی که باد کولر گازی خنک نیست و یا با صدا کار می‌کند، نیاز به تعمیر دارد. در برخی از موارد کولر گازی در حین کار، لرزش داشته و یا بر روی گرما عمل نمی‌کند. استارت نخوردن کولر گازی، یخ‌زدگی شیر انبساط و یخ‌زدگی ورودی اواپراتور، از دیگر اشکالات و خرابی‌های این سیستم‌ها است.
این امکان وجود دارد که بدنه کولر گازی برق داشته باشد و یا خنکی ایجاد شده توسط آن با درجه تنظیم شده تناسب نداشته باشد. در برخی از مواقع، کمپرسور این سیستم‌ها در مدت زمان طولانی، عمل نمی‌کند و یا دایماً روشن و خاموش می‌شود. در این شرایط به تعمیر کولر گازی نیاز پیدا خواهید کرد.

به‌ طور کلی این محصولات دارای ۵ بخش و جزء تشکیل‌ دهنده هستند. بنابراین در صورت خرابی هر یک از این قطعات، باید بلافاصله با یک شرکت معتبر تعمیرات تماس بگیرید تا اشکالات محصول شما برطرف گردد.
هزینه تعمیر کولر گازی در کرج بسته به نوع این قطعات متفاوت خواهد بود. از طرف دیگر باید هزینه‌ دستمزد تعمیرکار را نیز محاسبه کنید تا هزینه‌ تعمیر کولر گازی، به دست آید. برای اطلاع از هزینه تعمیر با کارشناسان ما تماس بگیرید. در ادامه برخی از قطعات مهم کولرهای گازی معرفی خواهند شد و هزینه تعمیر آن‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مبرد یا گاز کولر گازی

مبرد به مایعی گفته می‌شود که برای عمل انجماد و خنک‌کنندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین قطعه‌ای بسیار حیاتی در کولرهای گازی است. در حقیقت فرایند اصلی خنک کردن ساختمان به‌ عهده این بخش است.
این مایع می‌تواند از طریق لوله‌های خنک‌کننده حرکت کند و گرما را از هوای داخل خانه شما جذب نماید. سپس از درون لوله‌ها حرکت کرده و به سمت بیرون می‌رود تا گرما را از محیط شما خارج سازد.
پس‌ از آن دوباره به حالت مایع باز می‌گردد و به داخل خانه برگشت داده می‌شود تا دوباره سرد شده و از طریق یک فن به گردش درآید. این چرخه به‌ صورت مداوم در حال انجام است.
این قطعه از قیمت خاصی برخوردار شده و هزینه آن بسته به حجم کپسول و همچنین برند و یا شرکت سازنده آن متفاوت است. برای اطلاع از هزینه دقیق این قطعه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کمپرسورکولر گازی

کمپرسور در یک کولر گازی وظیفه دارد مبرد را تحت فشار قرار دهد تا دمای آن بالا برود و از این طریق شما در فصل تابستان خنک شوید. این قطعه در واقع به عنوان قلب کولر گازی مورد توجه قرار می‌گیرد. پس خرید و تعویض و جایگزینی آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

کمپرسور در برخی از مواقع با دشواری در بازار پیدا می‌شود و در برخی از موارد نیز قیمت بسیار بالایی دارد. در حالت معمول این قطعه به دلیل بالا رفتن دمای محیط به دلایل فراوان خراب می‌شود.

مثلاً ممکن است به دلیل گرفتگی و یا استهلاک، عدم سرویس سالیانه، بار زیاد موتور و… خراب شود. قیمت این قطعه به قیمت دلار نیز وابسته است. هر چه قیمت این قطعه افزایش بیشتری پیدا کند به‌ طور حتم هزینه تعمیر کولر گازی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

کویل کندانسور و یا سیم‌ پیچ

کویل کندانسور، بخشی است که بیرون از خانه شما واقع می‌شود. مبرد دمای بالا را از کمپرسور دریافت نموده و سپس گاز، وارد کویل کندانسور می‌شود. این قطعه به‌ منظور سهولت در انتقال گرما به هوای بیرون به‌ وجود آمده و خرید آن نیز با نکاتی همراه است.
برای نمونه باید نوع آن با دستگاه شما هماهنگی داشته باشد. از طرف دیگر بهتر است این قطعه را از جنس آلومینیوم خریداری نکنید. در صورتی‌ که خرابی کولر شما به کویل کندانسور ارتباط داشته باشد قیمت کویل کندانسور بر هزینه‌ تعمیر کولر گازی در کرج اثرگذار خواهد بود.

سوپاپ یا شیر انبساط کولر گازی

این امکان وجود دارد که سوپاپ و یا شیر انبساط کولر گازی شما خراب شده باشد. این بخش به‌ عنوان سیستم اندازه‌گیری مقدار گاز درون کولر گازی دارای کاربرد است. در واقع در شرایطی که مبرد، حالت مایع خود را از دست داده و به گاز تبدیل شد، گرمای زیادی را از دست داده اما هنوز هم گرما دارد. پس باید کاملاً خنک شود. در این شرایط، سوپاپ وارد عمل می‌گردد.
این قطعه می‌تواند دما را کاهش دهد و مبرد را به حالت گازی بیشتری، تبدیل کند. قیمت این قطعه نیز متغیر بوده و به مدل سیستم شما هم وابسته است.

کویل اواپراتور

یکی دیگر از قطعات بسیار مهم و حیاتی برای کولرهای گازی که به‌ طور حتم هزینه تعمیر کولر گازی در کرج را نیز با تغییر مواجه می‌سازد، کویل اواپراتور است.
در این بخش و با کمک این قطعه، کولر گازی می‌تواند گرمای داخلی را از خانه شما دریافت کند و سپس آن را به بیرون از منزل منتقل نماید. این لوله‌های مسی می‌توانند مبرد گازی کم‌ فشار را از سوپاپ، دریافت نمایند.

به‌ طور کلی در شرایطی که هوای داخلی منزل با این کویل‌ها در تماس و ارتباط قرار بگیرد، دمای گرم خانه به آن جذب می‌گردد. اواپراتور برای این‌ که بتواند عملیات دمیدن هوا روی کویل‌ها را به انجام برساند به فن نیاز دارد.
پس‌ از این‌ که مبرد دمای محیط خود را جذب نمود، دوباره وارد فاز مایع می‌شود و به حرکت خود ادامه می‌دهد. قطعه‌ کویل اواپراتور، از قیمت بالایی برخوردار شده بنابراین در صورت خرابی این قطعه، هزینه تعمیر کولر گازی در کرج افزایش پیدا خواهد کرد.
لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشید که پیدا کردن برخی از این قطعات کار آسانی است. اما برخی از قطعات این سیستم‌ها نیز به‌ سختی در بازار پیدا می‌شوند.
هزینه‌ تعمیر کولر گازی در کرج با در نظر گرفتن هزینه سرویس کولر، هزینه تعویض سنسور یونیت داخلی، هزینه تعویض شیر برقی نیز متفاوت می‌شود. در این شرایط باید هزینه تعویض پیچ و مهره‌ها، تعویض کابل ارتباطی کولر گازی، هزینه رفع نشتی آب و یا گرفتگی درین، تعویض خازن و یا کنتاکتور و… را نیز در نظر بگیرید.
نوع برند کولر گازی شما و شرکت سازنده آن‌ هم هزینه تعمیر کولر گازی در کرج را تغییر می‌دهد.

نصب کولر گازی در کرج

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که می‌توانند خودشان وظیفه نصب کولرهای گازی را برعهده بگیرند. در حالی‌ که این گمان، صحیح نیست. در حقیقت شما زمانی می‌توانید این فرایند را خودتان انجام دهید که در این حوزه صاحب تخصص و تجربه بوده و به اندازه‌ کافی در این کار سررشته به دست آورده باشید.

بنابراین اگر در این زمینه تخصصی کسب نکرده‌اید، بهتر است که حتماً از یک تیم متخصص که در حوزه نصب و راه‌اندازی انواع مختلف کولرهای گازی تجربه به دست آورده‌اند کمک بگیرید و این کار را به آن‌ها واگذار کنید.
به‌ طور کلی نصب کولر گازی در کرج طی چند گام صورت خواهد پذیرفت. این مراحل باید به‌ صورت گام‌ به‌ گام طی شود تا فرآیند نصب تکمیل گردد.
در ابتدای این کار باید به لوله کشی کولر گازی دست بزنید تا اتصال میان کندانسور و پنل دستگاه برقرار شود. پس‌ از آن لازم است لوله‌های کولر گازی را به یکدیگر پرچ کنید. انجام این کار به این دلیل است که لوله‌ها محکم‌تر بسته شوند و صدمه نبینند. بنابراین اجرای این گام اهمیت و حساسیت بسیار زیادی دارد.
پس‌ از آن باید فرآیند سیم‌کشی دستگاه را انجام دهید و سیم‌های پنل داخلی را به جلو هدایت کنید. هواگیری دستگاه برای کولرهایی که نو هستند، ضرورت دارد. حواستان باشد که کولر گازی شما حتماً شارژ داشته باشد. پیش‌ از نصب باید فشار، نشتی و یا شیر گاز خود را مورد بررسی دقیق قرار دهید.
پس‌ از آن می‌توانید پمپ وکیوم کولر گازی خود را متصل کنید.


  • برای نصب کولر گازی به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

    دستگاه متر و مولتی متر، گیج، گردبر، انواع مدل پیچ‌گوشتی، لوله‌بر، پمپ وکیوم، دریل، خم کن لوله، کاتر، سیم چین و… بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای نصب کولر گازی هستند.

  • چرا کولر گازی یخ می‌زند؟

    عدم وجود گاز کافی در کولر، گرفتگی لوله‌ها، یکسره کار کردن قطعه‌ کمپرسور، خرابی اواپراتور و… از دلایل یخ‌زدگی کولر گازی هستند.

  • چرا کولر گازی باد گرم می‌زند؟

    در این‌ صورت باید گاز کولر، کندانسور، کمپرسور، برد، خازن و… بررسی شود تا مشخص شود که عیب از کجاست.

  • هزینه نصب کولر گازی چقدر است؟

    به‌ طور معمول هزینه نصب کولر گازی براساس مدل این محصولات متفاوت است. چراکه قطعات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

  • چرا کولر گازی آب می‌دهد؟

    مسدود شدن خروجی سینی تخلیه آب، جاگیری نامناسب لوله درین، کمبود گاز، عایق نبودن لوله کولر و… از دلایل ایجاد کننده این اختلال هستند.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید